10 Ekim 2017 Salı

inktober


Blogumun 11. yılı olmuş. 11 yıl önce bu adresimi ilk alışımı, ilk yayınımı yapışımı hatırlıyorum. Çizmeyi sevdiğim kadar yazmayı da her zaman sevdim. Bu blog çoğu zaman benim için bir not düşme, kayda geçme yeri oldu. Son yıllarda pek ilgilenemesem de, yazmak için olmasa dahi eski yazdıklarımı hatırlamak için zaman zaman döndüğüm bir yerdi burası. Yeni bir şeyler yazamamamın bir nedeni kendimle baş başa kalacak zamanımın eskisi kadar olmaması. Bir başka nedeni de akıllı telefon mucizesinin, pek çok konuda bizi daha kolay görünür kılabilmesi. Yıllardır burada yaptığım şeyi instagramda daha az yazı ile görünür kılmak açıkçası daha kolayıma geliyor. Yine de blogların terk edilmemesi gereken alanlar olduğunu düşünüyorum.

Bu ay, bir inktober ayı (ink+october). Daha önce pek zaman bulamadığımdan günü gününe takip edememiştim. Ama bu sene bu konuda oldukça kararlıyım. Hatta öyle ki illüstrasyon dersinde sınıfıma "Haydi hep birlikte inktober yapıyoruz" dedim. Jake Parker bu işi çok iyi akıl etti doğrusu, tüm dünyadan her ekim ayı boyunca topluca katılınan bir çizim pratiği. Hem kollektif hem bireysel bir eylem.

Konular serbest olabildiği gibi inktober web sitesinde yayınlanan bir liste de izlenebilir. Hatta bir sürü alternatif liste de var. Ben bu yıl insan-hayvan melezleri listesini izliyorum. Günlük olarak da instagram ve FB'da paylaşıyorum. İnsan hayvan melezleri zaten üzerinde çalıştığım bir konuydu daha önceden de.

Kuralları da şuraya yazayım, isteyen web sitesine gidip daha detaylı görebilir:

1. Mürekkeple bir çizim yap
2. Online olarak yayınla
3. #inktober and #inktober2017 olarak hasthtag yap
4. Ekim ayında 31 gün boyunca buna devam et


*inktober hakkında detaylı bilgi için web sitesi

Hiç yorum yok: