1 Ekim 2015 Perşembe

Inktober başlasın!

Challenge, "meydan okuma" olarak Türkçeleştirilebilir. Bloglarda, ya da sosyal medyada rastlamışsınızdır mutlaka; tasarımcılar / illüstratörler belirli dönemlerde bu tarz çalışmalar yaparlar. Amaç, belirlenmiş bir dönem içerisinde, belirli konularda veya belirli teknikler kullanılarak üretim yapılarak paylaşılması esasına dayanır. Çizme edimini disipline etme konusunda faydalıdır. Daha önce de bir aylık bir challenge'a katılmıştım. Benim hoşuma giden tarafı, hiç tanımadığım bir çok başka illüstratörle birlikte hareket etme ve paylaşım olanağı vermesi. Bunun dışında öğrencilerime ve illüstrasyona merakı olan kişilere örnek olmak amacıyla da bu tür etkinliklere katılıyorum.


Ekim ayı içerisinde takip edeceğim etkinlik INKTOBER olacak. Inktober Jake Parker tarafından 2009'dan beri tekrarlanıyor. October ve Ink kelimelerinden çözmüş olabilrsiniz, yalnızca mürekkeple çalışıyoruz. Şuradan bakabilirsiniz: tık

Ne yapacağız hemen anlatıyorum:

  • Ekim ayı boyunca 31 günde 31 çizim yapacağız.
  • Teknik mürekkep kullanılan herhangi bir şey olabilir. Yani çinileme olur, marker olur, hatta bence lettering bile olabilir. İllüstrasyonla harfleme de birleşebilir bu anlamda.
  • Blogunuza yükleyin (Ama diğer sosyal medyalar da olabilir diyor Parker, facebook, instagram, flickr, pinerest...)
  • #inktober olarak hastag yapmayı unutmayın
  • Ekim ayı boyunca bunu tekrarlayın 
  • Her güne bir konu mecburiyeti yok, ben de spontane çalışmayı düşünüyorum. Ama her gönderide ne yaptığım ya da neden yaptığımla ilgili birkaç satır yazacağım. 
Başlayalım! 




Hiç yorum yok: