20 Eylül 2014 Cumartesi

İkinci Kişisel Sergim "Yerçekimsiz" İzmir'de Açıldı

Ben bir sergi daha açtım :) 

Sergi, 15 Eylül 2014'de İzmir İKSEV'de Sayın Filiz Sarper Eczacıbaşı'nın değerli katılımıyla açıldı. 


"Yerçekimsiz" adlı ikinci kişisel sergiyi hazırlarken, ilk sergide kullandığım biçimsel yaklaşıma devam ettim; elipsler... Ancak bu biçimsel benzeşimi devam ettirirken bir yandan da tamamen kendi içinde başka bir kavramsal altyapısı olan bir tarzda ayrı bir seri oluşturarak, bir nevi ilk serinin daha ayakları yere basan bir devamını oluşturdum. Ayakları basan tuhaf bir iddia gibi görünüyor kavramla birlikte düşününce ama kastettiğim o değil tabii...



Tema, "yersiz yurtsuz bir göçebelik hali" üzerinde gelişti. Basında çıkan haberden alıntı yapayım: “Eserlerdeki betimlemeler, yerçekimsiz bir dünya ve boşlukta süzülen karakter tasarımları, bir kara parçasına kök salmadan var olan bir akışı ifade ediyor.” diyen Yrd. Doç. Dr. Elif Songür Dağ sergi ile ilgili ayrıca şunları söyledi:“Sergideki illüstrasyonların, betimlediği karakterler kendisi değilse bile kendinden bir parça taşıyor. Hepsi eliptik bir arka planın desteğiyle mekandan bağımsız tasarlanmış. Hem dünyevi hem düşsel olan bu karakter tasarımları, değişken ruh hallerindeki anlatılar içinde. Bazı parçalarda bir dal ya da bir öbek taş, dünyevi bir zemin sunarken çoğunda basacak bir yer bulunmuyor. Yaşamın kendisi gibi bu sergiye katılan eserler de yolun, yolculuğun bir yansıması. Çoğu zaman da gidilen yol, varılacak noktadan önemli duruyor.” 

Gerçekten de kendimi düşündüğümde, her an her yere yerleşebilir, her yere uyum sağlayabilir bir yerleşemeyen görüyorum. Bu sergi bir yerde kendi yaşamımın şu güne kadarki akışının özeti oldu diyebilirim. Baba mesleği nedeniyle tayinlerle geçen bir çocukluktan sonra, hayatıma kendi başıma devam ettiğim son 12-13 senede de yeni kentlerden yeni gitmelerden korkmamış olduğumu söyleyebiliyorum. Kuşları bu nedenle kullandım. Ama illüstrasyonlarda kullandığım, özgürlüğü ve gitmeyi temsil eden kuşlar da aslında bağımsız değil. Bir biçimde figürlerle metamorfoz geçirerek ya da giyinilerek figürlerle bütünleşiyor. 


Sergi 30 Eylül'e kadar izlenebilecek...

Hiç yorum yok: