2 Temmuz 2010 Cuma

Anaokulu mezuniyeti

Benim kuzum artık bir anaokulu mezunu. Kep ve cübbe giymiş minik insanlar olarak diplomalarını aldılar. Ne diyeyim benden önce kızım giydi Hacettepe cübbesini. Umarım üniversite mezuniyetini de görürüm. Çok heyecanlı ve çok sevinçliydi o gün. Yaklaşık 4 saat süren bir tören düzenlenmişti. İlk bir saatte herkes diplomalarını aldı, hazırlandıkları oyunları oynayıp şarkıları söylediler sahnede. Sonra tüm aileler ve okul çalışanları arka bahçede birşeyler yiyip eğlendiler. Animasyon ekibi çok başarılıydı, tempoyu bir an bile düşürmediler, sıkmadılar. İllüsyonist, kuklacı, pamuk şekerci...

 


Artık ilkokul dönemi başlıyor bizim için. Şimdiden araştırıyorum ne yapmalı ne yapmamalı... Zorlu bir yıl olacak gibi görünüyor. Bu yıl ilk kez uygulanan bir sistem var; 2004 doğumlu tüm çocuklar oturdukları yere göre okullara yerleştirildiler. Yani okulların açıldığı gün sırtına çantasını takıp gidecek çocuklar, ayrı bir işlem yapılmasına gerek olmayacak.


Şu elyazısı işi nasıl olacak bakalım. Bununla ilgili bazı şeyler okudum, çocukların dikkatinin el yazısında daha uyanık olacağını, kelimeleri bütün olarak daha iyi öğreneceğini öne süren bazı makaleler de var. Ancak şöyle de bir şey var, ilk yıl elyazısını öğrenecekler ama normal kitap harflerini daha sonra çözecekler sanırım. O zaman çocuklara okutulacak kitaplar birden azalıveriyor. Elyazısıyla yazılmış kitaplar çalışılacak önce. Ben biraz kuşkuluyum bu konuda ama mecburen neyse o. Belki ben de elyazısı yazmayı hatırlarım yeniden :)

1 yorum:

bnbldk dedi ki...

amanda aman,, cok tatlı bu kuzucuk:)ben kırmızı olur diye düşünmüştüm cüppeleri, baya baya hacettepe:)