2 Nisan 2007 Pazartesi

İDA Tasarım Grubu

Ne haftaydı ama!
Sen İzmir'den kalkıp git, denizi olmayan gri bir kente yerleş... Hatta o kenti sevmeye başla, birileri gelsin bırakıp gittiğin yerleri hatırlatsın! Üzgünüm ama Ankara'yı sevmeye başladım ben. Hatta Belçika'dan dönerken burayı özlediğimi bile hissetmiştim. İki ay oluyor bunu kabulleneli. Yine de ne zaman balık ayıklasam, ellerimi yıkamadan önce burnuma götürüp derin bir nefes çekiyor ve "ohh...izmir..."diyorum.
İzmir'den gelense, beni mezun eden hocam, mezuniyet cübbemi giydiren tez danışmanım Prof. Dr. Ahmet Sipahioğlu idi. Şu an çalıştığım Başkent Üniversitesine Sanal Müzecilik / Sanal Tarih ile ilgili bir konferans sunmaya gelmişti. Çoğunluğunu akademisyenlerin oluşturduğu İDA Tasarım Grubu, tarihsel yapıları ya da olayları, belgeleri araştırarak ve yerel yönetimlerden destek alarak canlandırıyor. Animasyon, 3D modelleme ve maket tasarımı / üretimi yapıyorlar. İzmir TArih ve Sanat Müzesi(2004), Çanakkale Deniz Müzesi Nusrat Mayın Gemisi İç Sergi Düzeni(2004), Çimenlik Kalesi Düzenlemesi(2005) yaptıkları işlerden bazıları. Türkiye, tarihsel ve kültürel çeşitliliğiyle bu yeni tasarım alanının tam mihenk noktası oluyor. Heyecanlanarak izlediğimiz bir sunum oldu. İDA Tasarım Grubu'nu alkışlıyorum.

Hiç yorum yok: