16 Temmuz 2008 Çarşamba

Like a Bird on Wire...



Muhasebecisi Leonard Cohen'i dolandırmış. O da son bir kez Dünya turnesine çıkmış. Oray Eğin öyle yazmış köşesinde, konserine kadar gittiğine göre herhalde bilip de yazdığı bir şeydir. Demiş ki, burnumuzun dibine, Yunanistan'a kadar gelmiş... Dinlerken en çok içime işleyen şarkıların sahibidir kendisi. Bir konserine gidebilmeyi nasıl isterdim... Ozan-şarkıcıların en iyilerinden biridir bana göre. Haftasonu yine şehirler arası bir yolculukta okuyacak kitap bulamadım diye sıkılmıştım ki kitaplıkta uzun zamandır okumadığım (bazı kitaplarım vardır evir çevir okurum) Bülent Somay'ın yazmış olduğu "Şarkı Okuma Kitabı" ile karşılaştım. Yolda okumak için çok iyi bir kitap, yol akar, okuyan ise her biri kişisel tarihinde çentik atmış şarkılar kulağında alt metin okumasına girişir. Dün ve bugün Cohen dinledim çalışırken. Kitaptan bazı alıntılar ekleyeceğim buraya...

Hiç yorum yok: