26 Mart 2008 Çarşamba

Çocuk istismarını durdurun!

doctus

pinomino, endişeli peri ve kedili elif'in sayfalarından haberdar olduğum bu kampanya için kimsenin beni mimlemesini beklemeden katılayım dedim. Bu hareketin, blog yazarları arasında yayılması planlanıyor, başlangıcı "doctus"ta yapılmış. Ankara Üniversitesinden, Doktor Betül Ulukol tarafından yönetilen bu proje, bir çok devlet kurumu tarafından da desteklenmekte. Katılmak için koşullar,
::. Çocukluğunuzdan hatırladığınız ilk şarkı ve şu anda dinlediğinizde hissettirdikleri.
::. Banner
::. "Çocuk istismarını durdurun" sloganının yazıda geçmesi.


Çocukluğumdan hatırladığım ilk şarkı değil, şarkı'lar'dan söz edebilirim. Bunlardan biri "Önde zeytiiin ağaçlarıı arkasındaaa yaaar...Sene dokuzyüzkırkbir, mevsim sonbahaaar mevsim sonbahaar..." tabii ki hemen hemen bütün yaşdaşlarım gibi çocukluğumuzun aşkı Erol Evgin'den. Bir diğeri de kim söylüyordu hatırlamıyorum "saçına güller takayım bir oyana bir bu yana saçına güller takayım gül yanaklıım"... Üçüncüsü de Barış Manço'nun "Arkadaşım Eşek" şarkısı. Birincisini şu an dinlediğimde çok hüzünlü buluyorum. İkincisi beni güldürür :) Üçüncüsü ise hayvanları ne kadar çok sevdiğimi düşündürürken hiç köyüm olmamasına karşın bana köyü özletir. Çocukken bir acayiptim ben, o kadar severdim ki babam bahar aylarında beni oturduğumuz ilin çevre köylerine kuzu sevmeye götürürdü. Bayılırdım :)

Dünyayı güzellik kurtaracak, bir insanı sevmekle başlayacak herşey. Sait Faik'in "Alemdağ'da Var Bir Yılan" öyküsünden bu cümle; Zülfü Livaneli'nin çok sevdiğim bir şarkısının içinden de geçer aynı zamanda, hümanist bir insanım ama zaman geçtikçe, birşeyleri bildikçe, öğrendikçe başka yerlerdeki çamurlar üstümüze yapışıyor sanki. Bir kez duyunca duymamış olamıyor insan, bilmeyince bilmemiş sayamıyor kendini. Fildişi kulede yaşamıyoruz ki soyutlayalım kendimizi. Çocuk istismarı konusunda her anne gibi ben de çok hassasım. Aynı zamanda çocuklar için kitap yapmayı amaç edinmiş biri olarak bu yönden de bakıyorum olaya. İnsanın ruhuna çocukken kaçan kıymıklar bir daha çıkmıyor. Çocuklukta dinlenilen şarkı çok iyi bir çıkış noktası o yüzden.



Bu da konuyla ilgili olduğu için eklediğim geçen yılbaşında tasarladığım e-kart. Daha önce blogda yayınlamıştım.




Hiç yorum yok: