15 Ocak 2010 Cuma

Afişi afişe ediyorum


Eskiden işlerimi izinsiz alıp kullananları tespit edebilirsem mail atıp uyarıyordum. Bundan sonra hemen afişe edeceğim. Aşağıdaki resimleme Tiyatro Mie tarafından yaptırılan afişlerden birinde kullanılmış Belki tiyatronun da bundan haberi olmayabilir. Ama yine de bir başkasının illüstrasyonunun üzerinden çizip muhtemelen diğer ögeleri de aynı şekilde çizip bir araya getiren kolaj tasarımcısıyla çalışmak, tiyatronun yetkili kişilerinin sorumluluğudur. Tasarımcı arkadaş cahil olabilir, kurnaz olabilir, ama işverenlerin aman iş ucuza olsun diyerek, ya da "bizim yeğen de photoshop biliyor" düzeyinde bir işe yaklaşmaları son derece yaygındır, ancak profesyonel değildir. Eline bir bilgisayar geçiren herkes bu işi yapacak diye bir kural yok. Son bir şey demek istiyorum, arkadaşım madem aynısını kullanmadan üstünden çizip hissettirmeden çalacaktın, bari kollarındaki deseni de değiştireydin! Yuh.

 
 
Yandaki de işin orijinali. Yıllar önce çizmiştim. Bu çizimin bu blogdaki ilk girişi 2007 yılındadır, linki şurdadır.

Az önce öğrendim ki tiyatronun bu durumdan haberi yokmuş. Bu bilgiyi de eklemem rica edildi.  Ekledim. 

5 yorum:

ŞuŞu dedi ki...

Ne büyük bir cesaret yaptığı, internette tantımları yapılan bir oyunun afişini hırsızlık yaparak hazırlamak.Şaştım doğrusu.
Hem aptal hem hırsız:)
Ayrıca şapkanın ponponunu beğenmemiş galiba:)

Kırmızı Şapka dedi ki...

Evet kendince yorum katmış. Bu zamanda gerçekten büyük cesaret.

bnbldk dedi ki...

yorum bile yapamıyorum:) eller kollar, desen, doğrudan kopyalamış, kesinlikle uyarılmalı, hatta oyunun afişinin değiştirilmesi talep edilmeli diye düşünüyorum.

Kırmızı Şapka dedi ki...

Banucum gerekli girişimi yaptık tiyatronun sahibine ulaştık ama adam özür dileyeceğine benim yazıda tiyatronun adını geçirmeme sinirlenmiş. Sitesini 80bin kişi izliyormuş, dava edermiş filan... Ekledim ben de onları haberi yokmuş diye işte.

pinomino dedi ki...

Çalmayı bir yana koy rezil etmiş çizimi..
Uğraşmak lazım üşenmeden bu hırsızlarla.. hiç hazzetmem çalıp çırpan tiplerden!