8 Temmuz 2011 Cuma

Güzeller güzeli kızılgerdan



Tezimin uygulaması için deliler gibi çalıştığım bu günlerde, çizdiğim hayvanlardan biri olan kızılgerdanla ilgili araştırma yaparken yukarıdaki videoyu izledim. Paylaşmadan edemedim. Benimkinin yuvası meşe ağacının dalında olacak, burada diyor ki buldukları her şeyin içine yuva yapabilirlermiş. Bahçedeki bir tasa bile... Hatta motorsiklet kaskındaki yuvayı görünce şaşırdım, evcil değil ama ne kadar korkusuz bir kuş bu :)

Kızılgerdan, Elif Songür Dağ
Şurada da çok güzel bir yazı var kızılgerdan ile ilgili: http://dogakesif.blogspot.com/2010/10/dunyalar-sekeri-kuscagzm-kzlgerdan.html İngiltere'de Robin olarak adlandırılan kuş bu. Eski zamanlarda, postacılara da Robin derlermiş. Gayet geniş bir yaşam alanı var, Avrupa, Afrika, Asya, Akdeniz...
Hımm.. Elif işine dön bakalım. 


3 yorum:

bnbldk dedi ki...

pek güzel ama :) ellerine sağlık.

Berceste dedi ki...

Cok seviyorum ben bu kizilgerdanciklari, cok sekerler coook!

Kırmızı Şapka dedi ki...

öyle değil mi ya :) Bayılıyorum şu kırmızı tüylere özellikle...