2 Aralık 2006 Cumartesi

Nasıl Çalışıyorum?


Bir kitabı resimlemeye başlamadan önce metni defalarca okuyup sindiriyorum. Sonra planlama aşaması geliyor, ardından gerekliyse araştırma yapıyorum. Grafik tasarım işlerinde de bilgisayarın başına geçmeden önce mutlaka elimde eskiz yapıyorum. İster kitap resimleme iste grafik tasarım işleri olsun önce yaptığım iş yere bassın isterim. O yüzden ciddi bir ön çalışma gerçekleştiriyorum.

Çizim masamda çalışacaksam, özellikle de boya yapacaksam gün ışığını tercih ediyorum. Ama bilgisayara geçmeden önce el ayak çekildiği gece saatleri bana daha uygun. Çalışırken genellikle “film dinlerim”. Kulağımı filmin sürekliliğine vermek beni daha uyanık ve dikkatli tutuyor. Ayrıca çok zevkli.

Her şeyi planlayıp tablo halinde çizip görebileceğim bir yere asarım. Çalışmamın herhangi bir biçimde kesintiye uğramaması gerek. Elimde yapacağım işleri yaptıktan sonra, üzerinde yapılacak bir işlem varsa çizimleri Photoshop’a atar ve dijital olarak rötuşlar yaparım. Ayrıca Photoshop’ta fotoğraflar, çizimler ve dokuları birleştirerek foto-kolajlar yapmayı da seviyorum. Bu teknikle ekslibris tasarımları yapıp sevdiğim insanlara hediye ediyorum.


En sevgili malzemelerim ekolin ve kuru boyalarım. Tatile giderken dahi her zaman yanımda taşırım. Birçok farklı tekniği kullanmakla birlikte ekolin ve kuru boya birleşimi benim favorim. Ekolinin kat kat sürüldükçe farklılaşan ton değerleri ve fırçayla yaratılabilecek değişik dokularını zevkle kullanıyorum.

Hiç yorum yok: